Monday, January 21, 2008

Další pokroky

Amor nám stále dělá radost, mimo jiné tím, že se rychle učí. A já jsem taky potěšila sama sebe, protože mu asi opravdu dokážu vysvětlit věci tak, aby je pochopil. O pár takových našich společných úspěchů se s vámi chci podělit.

Jedna z věcí, ve kterých se už cítíme jistěji, je lehání na povel. Většinou je třeba příkaz vícekrát opakovat, ale už se nemusím sklánět a dotýkat se prstem země, aby Amor pochopil, co po něm chci. Slovní povel a povel rukou teď už úplně stačí.
Musím se pochválit za výběr gesta k povelu "Vstaň!", protože mám pocit, že ho naše chytré štěně hned pochopilo. Takže další, co zvládáme stoprocentně, i když zatím slovní povel vždy doplňuje ruka. Mám radost, že Amor trénuje s takovou chutí. Samozřejmě nejvíc září, když řeknu "Jdeme cvičit za piškot.", ale i bez pamlsků vypadá, že je to pro něho jedna velká hra.

Pokrok udělal Amor také ve vztahu s Chrobákem. Náhradní taťka synka teď už snad úplně přijal, dokonce si od něj nechá líbit typické štěněčí vylomeniny. Oba spolu tedy mohou trávit čas v domě, ale i hodiny na zahradě. Dnes jsem přistihla Amora, jak po Chrobym nadšeně skáče, taká ho za ocas a kouše do nohou. Chvíli jsem se bála, že Chobymu dojde trpělivost, ale on jen tak ležel a pozoroval poskakujícího Amora. Až když ho malý kousnul do vyplazeného jazyka, naznal Chroby, že je potřeba toho "nevychovance" trochu zkrotit a výchovně na něho zavrčel. Takže "taťkovi" věřím, Amora nikdy nekousl ani za dost troufalé kousky a je k němu čím dál tolerantnější. Dokonce mu dovolí schoulit se do jeho husté hřívy a usnout v ní. Společné fotky Amora a Chrobáka najdete ve Fotogalerii.

Včera jsem Amorovi koupila jeho první šátek. Nechtěli jsme pro něj takový ten jakoby šátek na obojku, takže dostal pravý šifónový a vypadal, že tuhle parádu oceňuje. Neplánuji pro něj žádné oblečky (i když kdo ví, třeba si někdy uděláme karneval), ale šátek musel být:) Amor je v něm doslova k sežrání, no však posuďte sami. Fotky jsou ve Fotogalerii. A dejte nám vědět, jak se vám Amor se šátečkem líbí.

1 comment: