Monday, February 18, 2008

Amor už aportuje!

Dámy a pánové,
dovolte mi představit Vám Amorův nový kousek - aport!Věřte nevěřte, Amorovi trvalo jeden den naučit se základy aportování. Mamka s ním začala cvičit jedno dopoledne a ještě ten den večer uměl spolelivě přinést svoji nejoblíbenější nosící hračku - Tomovu botu. Uplynulo pár dní a Amor už umí na povel přinést všechno možné, pokud to unese. Aportuje i venku, do dnešního dne jsem s sebou ven nosila hračky, dnes mi ale Mor předvedl, že na povel přinese i neznámou věc. Je krásně vidět, jak používá čich, dnes nosil větev a to z poměrně velké dálky a z hromady podobných větví byl schopen mi přinést opravdu tu správnou, ačkoliv jemu jsem ji dala předtím jen na pár vteřin očichat.
Občas udělám chybu a držím v ruce piškot dřív než Amor dokončí úkol. To je pak naprosto hypnotizovaný piškotem, slina letí, Amor pouští věc dva metry přede mnou a obřím skokem se vrhá po piškotu. To pak musím ruku rychle schovat a říct mu, že věc musí přinést až ke mně. Taky někdy Amor hraje, jak tomu říkám, "štafetu". To znamená, že k hozené věci přiběhne, dotkne se jí čumákem a běží si zpět pro piškot. Já ale vím, že je schopný se k věci vrátit a Amor je schopný dobře spolupracovat.Prostě ukážu směrem k věci, zopakuju povel, načež Amor skloní čumák k zemi a "pročichá" se zpět k věci, kterou mi pak přinese. Za toto následuje obrovská pochvala, protože mě neskutečně těší, když vidím, že Amor to všechno doopravdy chápe. Myslím, že můžu říct, že Amor už umí aportovat na povel. Už se těším, až si to vyzkoušíme společně s jinými psy!


- Amor aportuje na zahradě

No comments:

Post a Comment