Sunday, February 8, 2009

DUOCACIB Brno

Sobota se nám vyvedla, neděle bohužel dopadla dost špatně.

Na výstavu v Brně jsme se těšili, nejen proto, že si opět zasoutěžíme, ale taky proto, že nemusíme jezdit daleko. Sobota začala moc pěkně, i počasí se povedlo, setkali jsme se se známýma z Maďarska a byli jsme  mile překvapeni naší paní rozhodčí. Byla velmi milá k lidem i psům, každému pejskovi se pořádně věnovala a důkladně ho prohlédla a vůbec celkově nám byla moc sympatická. Nakonec jsme dostali známku V a i když bez umístění, byli jsme moc nadšení.
V neděli nás sice čekal déšť, ale byli jsme tak nějak víc v pohodě, Amor nezlobil, pěkně jsme si hráli a před nástupem do kruhu jsme Amora drbali co to šlo. V kruhu bylo vše v pohodě do té doby, než se pan rozhodší Novák pokusil Amora prohlédnout. Ačkoliv byl pan rozhodčí moc milý a rozhodně neudělal nic špatně, Amor na něho v jednu chvíli začal vrčet se smrtelnou vážností a nenechal na sebe ani sáhnout. Já jsem ho bohužel nezvládla a nic nedal na moje uklidňování. Pan rozhodčí byl tak shovívavý, že nás nechal pro uklidnění proběhnout a dal nám další šanci, ale i tu Amor promarnil. Nic naplat, museli jsme z kruhu. Byla jsem naprosto v šoku, Amor nikdy v kruhu neprojevoval nějaké antipatie k rozhodčím a to ani k mužům. Moc nás mrzí, co se stalo, o to víc, že jsme se na pana Nováka těšili a že u něj také budeme muset absolvovat zkoušky. Sotva jsme vyšli z kruhu, byl Amor se všemi zase kamarád, nechal se drbat i od cizích, div se nezbláznil.

Asi vím, odkud tahle jeho nevraživost vzešla. Pan rozhodčí je bohužel podobný našemu veterináři - vyšší a docela urostlý. Náš pan veterinář je sice hodný a se zvířaty to umí, ale párkrát dělal Amorovi procedury, které se mu nezamlouvaly (a psovi nevysvětlíte, že je to pro jeho dobro) a od určité chvíle (kterou bylo strčení teploměru do zadku) Amor pana veterináře nemá rád. Občas na něj vrčí a nechce se nechat prohlédnout, v kruhu se dnes zachoval naprosto stejně jako několikrát na veterině. Teď mm přirozeně obrovský strach, že bude mít averzi i k ostatním mužským rozhodčím, ačkoliv ji doposud neměl. Snažím se doufat, že to je nesnášenlivost jen k jednomu rozhodčímu, ale co já vím, kdo se mu zase znelíbí.

Na jednu stranu mě štve, že se na můj povel neuklidnil a že vůbec takhle vystartoval, na druhou stranu Amora chápu, že se po zkušenostech s veterinářem bál a věděl, že ode mě nemůže čekat ochranu proti tomu, co považuje za ubližování, protože u veterináře ho také držím. Chudák měl v očích stejný děs jako když se mu u doktora dělo něco nepříjemného a mně nezbývá než doufat, že si tuto zkušenost nepřevede i na další rozhodčí.

Na závěr chci pogratulovat všem vítězům, především Astonovi, který v sobotu vyhrál BOB a v neděli vyhrál ve třídě mladých (snad to bude další BOB, výsledky ještě neznám) a kterému jsme po Amorově vypadnutí fandili.

8 comments:

  1. Ahoj, tak to je nám líto, já jsme viděla, že se v kruhu něco děje, ale než jsem se Vás stačila zeptat, už jsme museli do kruhu my a pak už jsem Vás nenašla:-( Určitě se to spraví, Karo  na sebe taky nedal šáhnout, jak byl nervozní...a teď už se to lepší! I tak gratulujeme k sobotní výborné, konkurence byla velká! Mějte se pěkně!

    ReplyDelete
  2. Mooooc gratulujeme k "V" ze soboty a k té neděli: Ty se divíš, že vyjel po rozhodčím, který vypadá jak veterinář. Jak by ses cítila ty, kdyby ti někdo strkal teploměr do zadku...:)))
    Nic si z toho nedělej, myslím, že to byla Amorova chvilková slabost a příště už bude pohodička. ;)

    ReplyDelete
  3. Ahoj,
    tak jse přečetla vaši reportáž z výstavy a vidím, že jste si opravdu užili - ať toho příjemného, či naopak. V prvé řadě vám moc gratuluji k sobotní výborné! Je mi líto, že to v neděli nevyšlo, ale někdy se prostě nezadaří... Určitě to mrzí, když člověk ví, že je pes jinak v pohodě. Pana Nováka známe a musím říci, že se psy to umí opravdu moc dobře. Třeba si příště s Amorkem padnou "lépe do oka" ;-).  Mějte se, ať se zadaří na klubovce! L & F

    ReplyDelete
  4. Cauky Amorku a Peťo, přidáváme se ke gratulaci k sobotní výborné. Dorazili jsme akorát, když vás paní rozhodčí posuzovala. A než jsme k vám došli, tak jsme museli na vlak. Ta neděle nás moc mrzí. Co k tomu víc říct. Ale dobrá zpráva je, že by měl být pan Novák za týden v Kuřimi, tak byste mohli zkusit odbourat tu Amorkovu averzi;-) Za týden se na vás moc těšíme. V+E

    ReplyDelete
  5. Cauky Amorku, plne ta chapem a aj tak ti gratulujem k vybornemu v sobotu:) Som rada, ze sme ta  stretli...

    ReplyDelete
  6. Děkuju všem za komentáře. Ono je fajn, že je Amorovo chování v neděli pochopitelné aspoň pro někoho, já ho vzhledem k jeho neblahým zážitkům u veterináře částečně taky chápu (a věřte, to nebyl jeden či dva zážitky, bylo jich už opravdu dost a pěkně nepříjemných), na druhou stranu mu ani trochu nežeru, že by se bál o život a to ani na veterině a už vůbec ne na výstavě. Některé úkony jsou mu prostě nepříjemné, ale rozhodně nechci, aby se takhle choval jen proto, že mu něco není příjemné. Pan rozhodčí si to od něj vůbec nezasloužil.
    Mám ještě jednu teorii - byla jsem poměrně dost nervózní a je možné, že mě Amor prostě bránil. Ale i tak mě štve, že se na můj povel neuklidnil. Nemůže trestat každého, kdo mu připomíná pana doktora.

    ReplyDelete
  7. Ahojky gratulujeme k sobotní výstavě. Viděli jsme Vás a moc vám to slušelo. Amor je pěkný pes.Z té neděle si nic nedělej. Prostě si to Amorek špatně spojil. Je ještě mladý  a teprve se všechno učí. Myslím si, že skoro každý má nějakou podobnou zkušenost. My taky. No zase to ber jako zkušenost. kdyby jsi tam nešla, tak ani nevíš, že Amorkovi se něco takovýho honí hlavou. Však v sobotu v Kuřimi bude pan Novák a můžete spolu trénovat :-)) .Amorek zjistí, že pan Novák má sebou hoví slečnu a hned pochopí :-)) že je to není strašák , ale  hovíkář :-)) Mějte se a v sobotu ahoj.

    ReplyDelete
  8. Ahoj, u nás na webu je galerka z výstavy, tak jestli se tam někde poznáte?! nebo případně další pesany...?!jukněte, ahojky...

    ReplyDelete