Saturday, May 31, 2008

První jaro a další úspěchy

Jaro už máme vlastně z části za sebou a podle teplot je léto tady a tak nastal čas se opět pochlubit tím, co nového umíme. Nejdříve malá chlouba ve zkratce: odložení za pochodu, přivoláni za pochodu, poslušnost ve skupince psů, ovladatelnost na dálku a PRVNÍ KOUPÁNÍ V ŘECE!



Tolik lidí nás strašilo s hovawartím 7. měsícem a máme ho tady (v průběhu)...popravdě, žádná katastrofa se nekoná, i když je na Amorovi občas vidět, že má pubertu (a taky to jaro, že). Občas jako by se zasekl a zapomně, co už umí, nejčastěji se to projevuje na přivolání "Ke mně!", které měl Amor až donedávna bezchybné. Ale jinak nemáme žádné problémy, žádné velké zlobení, zatím je Amor pořád moc hodný pejsek.
Na cvičáku jsme už v pokročilých, pokud se tomu tak dá říkat. Amor je myslím pořád nejmladší, některým pejskům ze skupiny je rok a více a proto, když jsme s nimi začali cvičit, měla jsem trochu obavy, přecejen ani Amor ani já jsme spolu nebyli na cvičáku tak dlouho jako oni. Ale náš hafan mě opět příjemně překvapil a učí se rychle. Sice nejsme "stoprocentní", ale půlroční "mimčo" přece nemůžu kárat za to, že při odložení vleže žere trávu (natož když vydrží hezky odložený půl minuty).
A abych se tedy dostala alespoň k některým pokrokům - začali jsme s ovládáním na dálku, posazení a položení je myslím v pohodě, při vstávání se Amorkovi chce jít za mnou. Ovšem na cvičáku mu většinou stojí za zády "teta Gábina" a tu už si Amor moc dobře pamatuje a tak se radši snaží (ještěže máme tak skvělou instruktorku;) ). Dále se pokoušíme o přivolání k noze za pochodu, což nám někdy vyjde, někdy ne, s pamlskem vždy:-D Amor mě moc překvapil tím, jak málo trablí jsme měli s odložením za pochodu. Bála jsem se především odložení vestoje, ale opět jsem zjistila, že když se nezdaří, je to moje chyba. Takže když já neudělám nějakou "kachnu", vyjde nám to. Někdy se musím smát, jak se Amor vyloženě skládá na povel "Lehni!". Všechny končetiny si pečlivě a pomalu poskládá pod sebe a pak se na ně uloží.
Moc mě těší, že se na cvičáku hodně věnujeme poslušnosti ve skupině. Někdy je to pěkný adrenalin, stát od Amora docela daleko a ke všemu čelem vzad a přát si, aby nereagoval na cizí přivolávání, šustění sáčkem, házení hraček a rozhazování pamlsků. Někdy Amor vydrží, někdy ne. Většinou stačí jedno opravení a vzpomene si, co se po něm chce ;) A někdy dokonce vydží ležet jako "krutý profík", zatímco jsem schovaná za dřevěnou palisádou.
No co dodat, myslím, že za ty 4 a půl měsíce, co Amorka máme, jsme oba udělali velký kus práce. Ale nejen my dva, taky moje mamka a naše skvělá cvičitelka Gábina Pavlíčková. A my jedeme dál, dřeme, abychom na sebe mohli být jednou pořádně pyšní. Momentálně sice máme útlum, ale je to jen na pár dní. Bohužel mám zkouškové a čeká mě zkouška, které se děsím a ráda bych ji zvládla napoprvé, proto jsme toho s Amorem za poslední 3 dny moc nezvládli. Amor se na mě trochu zlobí, ale v úterý už snad bude po všem a já si ho zase "koupím" cestou na cvičák. A aby to nevypadalo, že je to teď chudáček zanedbaný - každý den se mu snažím aspoň trošku věnovat, i když jsme teď těch pár dní necvičili, aspoň se přetahujeme o hračky, boty, ruce a nohy a hádáme se, jestli se budou čistit zuby (no dobře, moc se nehádáme, Amor mi div sám nenosí kartáček, jen už aby měl pastu v puse).
Tento týden byl Amor poprvé u vody. Doma má společně s Chrobym psí jezírko, ale tohle bylo něco jiného! Vyrazili jsme ke Svratce, sešli ze svahu a vypustili krakena:) A Amor řádil v mělké vodě, chytal kamínky a přesvědčil mě, abych šla do vody za ním. Myslím, že se oba těšíme, až si tam zase zajdeme.
Doufám, že vás nenudím neustálým rozplýváním se nad Amorkem a vší tou chloubou, ale prostě to nejde jinak, když má člověk doma tak skvělé stvoření!

P.S. Dnes jsme byli na veterině koupit další spot-on proti blechám a klíšťatům a tak jsme Amora zvážili a nechali celkově zkontrolovat. Má 35-36 kilo a je to hafan jak má být!

No comments:

Post a Comment